Projektant linii na Azory wybrany [WIZUALIZACJE]

fot. ZIM

Zarząd Inwestycji Miejskich wybrał firmę, która zaprojektuje linię tramwajową na Azory. Wszystkie pozwolenia mają być gotowe za dwa lata.

W przetargu wystartowało pięć firm. Zwycięzcą okazała się poznańska firma Sweco Consulting, która za przygotowanie wszystkich potrzebnych projektów i uzyskanie zgód administracyjnych zażądała nieco ponad trzy miliony złotych. Kolejna z ofert opiewa na prawie 3,5 mln zł, a najdroższa – na 4,5 mln zł.

O ile nie pojawią się odwołania, ZIM planuje podpisać umowę w ciągu najbliższych tygodni. Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Założenie jest takie, by kluczowa decyzja była wydana po 24 miesiącach od podpisania umowy, a więc około października 2021 roku.

Wtedy ZIM będzie musiał już tylko wybrać wykonawcę prac. – Realizacja będzie oczywiście zależeć od zapewnienia środków w budżecie, ale zakładamy, że na prace potrzeba około trzech lat – zapowiada Jan Machowski, rzecznik prasowy ZIM.

Z Krowodrzy Górki

Nowa linia tramwajowa ma się rozpoczynać na pętli Krowodrza Górka. Obecna pętla zostanie zupełnie przebudowana w ramach realizacji linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Wraz z uruchomieniem nowych linii tramwajowych na północ Krakowa nie będzie już pełnić tak istotnej funkcji.

Potem tramwaj będzie jechał wzdłuż ulicy Opolskiej, po jej południowej stronie. Przy istniejącej kładce dla pieszych będzie pierwszy przystanek. Dalej torowisko wymusi m.in. zmianę układu dróg przy wlocie ul. Batalionu „Skała” AK do Opolskiej. Kolejny przystanek zaplanowano za skrzyżowaniem z ul. Łokietka.

Po raz trzeci tramwaj zatrzyma się przed ulicą Mehoffera. Na tej wysokości przez Opolską nie będzie już można przejść po pasach – projektant przewidział tam kładkę nad ulicą.

Do rozbudowy w przyszłości

Najwięcej zmian czeka mieszkańców w rejonie skrzyżowania ulic Weissa i Opolskiej. Linia tramwajowa się rozdzieli na północ i południe. Na północ zostanie wyprowadzony tylko krótki odcinek, pozwalający na kontynuację budowy w przyszłości. Południowa nitka dojedzie dokładnie w miejsce istniejącej pętli autobusowej. Nie będzie tam typowej pętli, tylko układ zwrotnic pozwalający na zmianę kierunku jazdy. Będą tam więc mogły jeździć tylko dwustronne tramwaje.

Ulica Chełmońskiego nie będzie miała już połączenia z ulicą Weissa: kierowcy będą w nią wjeżdżać tylko z Różyckiego. Wewnątrz skrzyżowania z Opolską zaplanowano trzypoziomowy parking, po ok. 70 miejsc na każdym poziomie.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Biały
comments powered by Disqus