Al. 29 Listopada. Ruszyła procedura w sprawie ZRID

fot. Krzysztof Kalinowski/LoveKraków.pl

Tym razem sprawy poszły do przodu. Urząd wojewódzki wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID dla przebudowy al. 29 Listopada. Zarząd Inwestycji Miejskich zakłada, że wiosną przyszłego roku kluczowe pozwolenie będzie już wydane.

Brak decyzji ZRID blokuje rozpoczęcie budowy. Pierwszy wniosek, złożony przez wykonawcę w styczniu, został pozostawiony bez rozpatrzenia z powodów formalnych. Powodem były kwestie związane z uregulowaniem stanu prawnego i podziałem działek, przez które przebiegać będzie rozbudowana droga. To znacząco opóźniło przygotowanie inwestycji.

W czerwcu miasto poinformowało o złożeniu nowego wniosku. Teraz wiadomo już, że postępowanie zostało wszczęte. – To dla nas o tyle istotne, że realnie rozpoczyna się procedura uzyskiwania decyzji ZRID. Wniosek spełnił wymagania od strony formalnej i teraz będzie poddawany analizie przez urząd wojewódzki – tłumaczy Jan Machowski, rzecznik prasowy ZIM.

Wiosna 2020

Urząd wojewódzki ma teoretycznie 90 dni na wydanie decyzji, w praktyce jednak postępowanie bywa zawieszane na czas uzyskania brakujących dokumentów. Dodatkowo, przepisy przewidują, że do tego okresu należy doliczyć 45 dni na przeprowadzenie postępowania o ponowną ocenę oddziaływania na środowisko. Tak jest w przypadku linii tramwajowej na Górkę Narodową, gdzie trzeba ponawiać postępowanie środowiskowe i z tego powodu okres wydawania decyzji ZRID został wstrzymany. W przypadku al. 29 Listopada również konieczne będzie przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko.

– My zakładamy, że wczesną wiosną przyszłego roku decyzja powinna być już wydana – stwierdza Machowski. Uzyskanie ZRID będzie równoznaczne z zielonym światłem dla rozpoczęcia prac. W tym przypadku nie jest już potrzebny przetarg na wybór wykonawcy, ponieważ inwestycja jest realizowana w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Zajmuje się tym konsorcjum firm STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (Lider) i STRABAG Sp. z o.o. (Partner) za niecałe 95 milionów złotych.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.

Same prace w terenie mają potrwać nieco ponad dwa lata. Przebudowany zostanie cały odcinek od skrzyżowania z ul. Woronicza do granicy miasta, czyli 2,6 kilometra. Ulica zostanie poszerzona oraz poszerzone skrzyżowania i wiadukty kolejowe biegnące nad arterią. Po obydwu stronach jezdni pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe. Wcześniej trzeba przebudować wszystkie sieci podziemne.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Prądnik Czerwony Prądnik Biały
comments powered by Disqus